Totální rekonstrukce Škody Favorit

Jak vypadá taková totální oprava 18 let starého auta. Konkrétně Škody Favorit 1.3 GLX r.v. 93

ikona totalni-rekonstrukce-skody-favorit

Koncem roku 2010 jsme se doma chystali vyřadit starého rezavého favorita do šrotu, protože mu počínaje Novým rokem končila tehcniká a nikdo nevěřil tomu, že by ji ještě někdy dostal. Bylo mi auta docela líto, protože to je auto, na kterém jsem se naučil řídit a rozhodl jsem se, že mu to, jak mi vždy skvěle sloužilo, oplatím. Jak? No přece mu zařídím další technickou.

totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit

totalni-rekonstrukce-skody-favorit

Zní to jednoduše, ale zdaleka tak jednoduché to nebylo. Auto vždycky jezdilo krásně živě a nikdy s ním nebyl problém, i to je důvod, proč jsem ho nechtěl sešrotovat jen pro pár rezavejch plechů. A tak, se přes zimu zaparkovalo do garáže a čekalo, až sníh opadne. Jakmile se tak stalo, auto vyjelo na rampu a začala generální kontrola toho, co vše bude potřebné vyměnit. Výsledek? Děravé prahy, díra v podlaze pod řídičem jak hrom, totálně rezavé přední blatníky, zadní blatníky šly loupat i s podběhem z auta jen rukou. Půlka žlábku u jednoho předního blatníku schnilá natolik, že po ní nic nezbylo po odendání blatníku :) Auto vypadalo velmi špatně, ale stále se jednalo jen o pár plechů. Nevyhodíte přece doma ledničku jen proto, že jste udělali obrovský škrábanec přes dveře. Ona stále chladí a chladí dobře a stejně tak to bylo s favoritem. On stále jezdil a jezdil dobře, stačilo vyměnit jen ty "poškrábané dveře" :) Zde přikládám pár fotek z této zmiňované kontroly:

totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit

totalni-rekonstrukce-skody-favorit

Následovně začalo shánění dílů. Silná většina byla zakoupena přes velmi známý aukční portál, jednalo se o nové díly od lidí, kterým byly k ničemu, zbytek byl originálně z mototechny. Nemělo cenu kupovat použité díly, to bychom si moc nepomohli. Když už jsem byl v tom objednávání nových věcí, zahlídl jsem palubku z felicie a líbila se mi mnohem víc, než stará hranatá favoriťácká. Ještě boční blinkry z felicie a pak jsem ještě objevil dálkový centrál s vystřelovacím klíčem, tak jsem to hned objednával.

totalni-rekonstrukce-skody-favorit
totalni-rekonstrukce-skody-favorit
totalni-rekonstrukce-skody-favorit

A následovně jsme se mohli pustit do opravy. Nejdřívevšechny nové díly dát do základu a pak kompletní odšacení auta, kdy zbyla téměř jen holá kastle s motorem a podvozkem, viz foto:

totalni-rekonstrukce-skody-favorit
totalni-rekonstrukce-skody-favorit

poté sehnat COčko na nabodování jednotlivých dílů a někoho, kdo se odváží to nabodovat. Když vše bylo připraveno, pustili jsme se do práce. Nejdříve šly dolu prahy, následně spodní části zadních blatníků a lemy zadních podměhů. Dále zmiňovaný přední žlábek pro blatník a řidičova podlaha. Když už jsme byli tak rozjetí, rovnou jsme nechal udělat speciální tlusté plechy a jimi vystužili nosníky - pro jistotu. Opět pár fotek:

totalni-rekonstrukce-skody-favorit
totalni-rekonstrukce-skody-favorit
totalni-rekonstrukce-skody-favorit

Po schování COčka byla velká část práce hotova. Následovalo broušení a kitování, aby se zahladily nerovnosti u přivařených dílů.

totalni-rekonstrukce-skody-favorit
totalni-rekonstrukce-skody-favorit
totalni-rekonstrukce-skody-favorit

Když i to bylo hotovo, stačilo přidat přední blatníky a kapotu a auto bylo připraveno pro převoz. Kam? No přece do garáže, ve které se bude stříkat novým celolakem, přece nebude jezdit flekaté :) Barvu jsme vybrali originální, opět pár fotek z průběhu lakování:

totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit

totalni-rekonstrukce-skody-favorit

Po zaschnutí laku se mi na favoritu stále něco nezdálo a tak jsme nastříkali stejnou barvou i plastové nárazníky, kliky, nasávač vzduchu na kapotě a zadní plast pod SPZ. A přes použití speciální základu na plasty schla barva na těchto dílech bezmála týden. Poslední věci na nastříkání bylo vše z interiéru (včetně nové palubní desky), stěrače a zrcátka, opět nějaké ty fotky :)

totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit

totalni-rekonstrukce-skody-favorit

Teď smontovat vše dohromady a karoserie je hotova. Nastala druhá noční můra. Instalace nové palubky sebou nesla předělání všech tlačítek a kompletní přepojení budíků. Takhle to zní jako sranda, i mě to tak přišlo, ale jakmile jsem začal přepojovat, přestal jsem se smát. Najít na internetu konkrétní návod zrovna pro vašeho favorita je docela problém, protože je několik typů elektroinstalací a tak byla jediná šance dát to nějak dohromady pomocí všech návodů. Po delší době se mi to konečně povedlo. Vše až na ukazatel teploty a palivoměr funguje. Na tyto zbylé dvě věci jsem již neměl čas dodělávat, protože jsem nastoupil do školy v Praze a auto nechávám doma. Co jsem ještě stihl bylo to, na co jsem se těšil nejvíce - dálkové centrální zamykání s vystřelovacám klíčem a vyměnit žárovičky v tlačítkách za červené LEDky.

totalni-rekonstrukce-skody-favorit
totalni-rekonstrukce-skody-favorit
totalni-rekonstrukce-skody-favorit

V průběhu opravy na autě ještě zařvaly zadní pružiny, které již nebyly v pojízdném stavu a tak jsou vyměněny i ty. Následně prasknul volant a tak jsem do auta koupil volant z felicie, o kterém jsem ani nevěděl, že je o tolik pohodlnější, než favoriťácký (díky většímu průměru okraje).

totalni-rekonstrukce-skody-favorit

Není ani možné, že jsme na tom strávili tolik času a sem se to vejde do pár odstavců. Abych to shrnul... svůj slib jsem dodržel a auto má obnovenou technickou, s karoserií prošlo bez problémů, motor jak jsem očekával také. Našli mu jen pár lehkých závad, které nebrání v tom, aby dostal technickou (věk pořád hraje nějakou roli). Jinak bych sem rád ještě dodal pár fotek toho, jak auto vlastně ve finále vypadá:

totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit totalni-rekonstrukce-skody-favorit

totalni-rekonstrukce-skody-favorit

Trochu mě mrzí, že jsem si ho po rekonstrukci ani moc neužil a zase musí o dům dál, protože než jsme ho opravili, koupil jsem si auto jiné (o tom zase jindy :)) a těžko se budu vozit ve dvou autech naráz.

Toť asi vše, jen bych závěrem chtěl poděkovat lidem, bez kterých by se oprava nekonala, oni to ví, ale stejně. Největší zásluhu měl můj táta, který práci vedl a ve finále celé auto nalakoval, Roman, který navařil všechny díly, Kronos, který mi půjčil CO a pomohl s některými nedodělky na autě a samozřejmě celé rodině, která měla trpělivost. Díky lidi :)

Komentáře

Nick Příspěvek *
Email
Webové stránky
8 + 6 =
pepe | WEB22:30 15.09.2017
palec hore
SuGi | MAIL | WEB14:03 02.02.2015
Ahoj Luky, díky za obdiv. K ceně té generálky... ono to nevyšlo zase na nějak moc, když si vezmeš, že veškerá práce se děla v kruhu rodinném a obyčejné plechy, barvu na auto a kity jsme našli doma, takže také "nestály nic". Ve finále se kupovalo: lemy kolem zadních blatníků a podběhů (400-500,-), prahy s výztuhamy (800,-), přední blatníky (1300,- oba myslím), zadní pružiny (600,-), okápky dopředu co drží přední blatníky (200,-). Ty ceny nejsou přesně a většinou počítej +-100,- navíc je to před 4 roky a až na ty blatníky a pružiny jsem to kupoval z aukra, kde to určitě bylo levnější než z obchodu.
Luky | MAIL | WEB14:25 01.02.2015
Ahoj, velmi obdivuji tvou práci. Favorit vypadá, jako kdyby právě sjel z výroby. Chci se tě jen zeptat, na kolik tě zhruba vyšla taková generálka, na jaře mě totiž čeká něco podobného, tak chci mít představu, kolik do toho vložím. Předem díky čau Lukáš
Honzin | MAIL | WEB11:16 29.03.2013
Kloubouk dolů, to je fakt slušný! Favority jsou držáci, zvlášť, když ho dneska člověk koupí za 10 000... A kdo nemá na novou káru, tak tomu službu udělá. Ale asi málokdo se odhodlá k takovýhle generálce, parádní práce. A tu nostalgii chápu, taky bych se svýho mazla jen tak nezbavil! :D
SuGi | MAIL | WEB11:11 19.10.2012
podvozek akorát nedávno vařil kámoš na trojkovym golfu :) K tomu nepotřebuješ žádný extra prostory, dělal to v malý garáži, kam se sotva s COčkem vešel (popřípadě my to zase dělali před garáží na veřejnym prostranství). Spíš myslim že je horší sehnat funkční COčko a někoho kdo s tim umí (pokud se s tim nechceš zrovna na svym autě učit). Hlavně to pak dostatečně zakonzervovat, ať to nemusíš za rok dělat znovu
dee | MAIL | WEB09:31 19.10.2012
Supr taky bych něco takového potřeboval udelat s feliciií, je prohnilá a každá týden jde na opravu. Utratil jsem už jak za 2 auta a v sevisu me řekli, že to nemá cenu do toho cpát peníze! Ale myslím že by stačilo opravir zhnilý podvozek a bylo by to dobré, ale nevím jak na to ani nemám prostory.

Created & Designed by © SuGi 2007-2011 | PWRD BY Veriana (2.0.1450)
Provozovatel nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené používáním tohoto webu